Monday 8 June 2015

Fikir Dua Kali Sebelum Mengambil Sarapan Ini!






Bijirin Kurang Serat / Bijirin Tiada Serat
Bijirin yang tinggi kandungan karbohidrat dan gula serta rendah serat akan menyebabkan gula dalam darah anda meningkat serta merta. Kemudian dengan cepat akan turun mendadak yang mengundang kepada "mid-morning craving" dan membuat anda menjadi moody. Pakar Pemakanan mengesyorkan pemilihan bijirin dengan sekurang-kurangnya 3 gram serat setiap hidangan. Jangan lupa untuk menambah sedikit hirisan badam ke dalam bijirin anda.






Energy Bar
Kebanyakan bar ini sarat dengan kandungan gula dan hanya mempunyai sedikit atau tiada langsung protein dan serat.







Yogurt Rendah Lemak
Ini adalah contoh makanan sarapan yang terlalu kecil. Jadi untuk memastikan anda mendapat khasiat semasa bersarapan, pastikan yogurt anda ditambah dengan semangkuk oat. Ini akan memberi tenaga yang lebih kepada anda sepanjang hari.










Segelas jus
Ramai yang menganggap pengambilan jus sebagai sarapan adalah makanan yang cukup. Ingat bahawa ini semua adalah karbohidrat dan gula. Anda sepatutnya mengimbanginya dengan pengambilan nutrisi yang lain. Hanya kerana jus anda mempunyai kale, tidak bermakna ia adalah sarapan yang cukup. Kandungan protein yang kurang akan membuatkan anda berasa lapar sebelum tibanya waktu tengah hari.




Kopi
Kopi adalah pilihan sarapan popular bagi mereka yang sibuk. Ramai yang menganggap pengambilan segelas kopi sudah cukup untuk mengisi perut mereka pada waktu pagi. Tanpa mereka sedari, mereka telah menambah bilangan kalori dan gula dalam badan mereka. 





Tidak Bersarapan Pagi
Lebih baik anda makan apa sahaja untuk sarapan daripada anda tidak bersarapan langsung. Ramai yang takut bersarapan kerana menganggap mengambil sarapan akan menyebabkan perut buncit. Tanpa mereka sedari, mereka cenderung untuk buncit kerana tidak bersarapan dan mengambil makanan yang banyak apabila menjelang waktu lunch. Pilihlah sarapan yang mengandungi sumber protein  yang tinggi untuk memberi tenaga berpanjangan dan memberi rasa kenyang yang lebih lama.



Kalau nak sarapan yang lebih mudah, berprotein dan rendah lemak boleh lah ambik 
ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)
Serbuk esp shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14gram protein soya bukan GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein dari sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan laktosa serta kolestrol. Hanya perlu shake sahaja dan anda sudah bersedia menempuhi hari anda dengan bertenaga!
ESP mampu memberi tenaga yang berpanjangan dan memberi rasa kenyang dengan lebih lama!







Boleh dapatkan ESP dengan saya pengedar sah Shaklee atau mana-mana pengedar yang berdekatan dengan anda.
014-3794493



No comments:

Post a Comment

 

Followers

Like Us On

Follow Us on