Wednesday, 30 September 2015

SCP Kolagen Pilihan Ramai

Shaklee Collagen Powder merupakan supplemen kolagen yang hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS ( Red Snapper Scale ) Collagen. Kolagen yang berkualiti tinggi dan diekstrak daripada sisik ikan merah. Hebat kan?

Antara manfaat Collagen Powder ini ialah:

1) Mengurangkan kedutan dan garis halus

2) Melembapkan kulit

3) Membantu mencerahkan kulit

4) Menjadikan rambut dan kuku lebih sihat

5) Menganjalkan payudara

6) Penglihatan menjadi lebih baik

7) Memperbaiki kesihatan sendi dan otot

Antara tujuh bahan utamanya termasuklah ekstrak biji benih Camelia Japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus acidophillus, Vitamin C dan Vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

Hebat tak kolagen ne? Hah, sesiapa yang berminat untuk tahu lebih lanjut lagi mengenai kolagen ne, boleh segera menghubungi saya melalui whatsapp

014-3794493

Read More »

Set Bersalin Pilihan Ramai


Ketika berpantang, ibu harus menjaga dirinya termasuk luka jahitan luar dan dalam dan juga perlu menjaga bayi yang baru dilahirkan.
So, di dalam tempoh ini, perkara yang amat penting adalah memastikan ibu segera sihat, luka cepat sembuh dan cergas agar dapat menjaga bayi dan menyusukan bayi tanpa stress dan rasa tertekan.

Set berpantang shaklee yang terdiri daripada;

1. ESP - iaitu minuman soya semulajadi berperisa vanilla yang membekalkan tenaga berpanjangan (walaupun berjaga malam). ESP juga membekalkan protein yang sangat penting untuk penghasilan darah merah yang hilang semasa kelahiran bayi. Selain tu, ESP juga penting untuk penghasilan sel-sel baru yang luka ketika proses bersalin. Namun, yang paling disukai oleh ibu mengandung apabila strecthmark di bahagian perut semakin pudar. Ohsem kan?

2. Vitalea - berfungsi untuk membekalkan nutrisi harian yang diperlukan oleh badan. Almaklumlah semasa pantang kepelbagaian makanan adalah terhad. Nutrisi ni penting agar sistem badan dapat berfungsi sepenuhnya. Nutrisi seperti vitamin B boleh mengurangkan stress/migrain manakala mineral seperti iron membantu menghasilkan darah merah untuk elak pitam dan pucat.

3. Zinc - Umpana pil ajaib yang berfungsi untuk mempercepatkan penyembuhan luka luaran dan dalaman. Selain tu, ia juga sangat penting untuk mengelakkan rambut gugur dengan banyaknya selepas bersalin.

4. Ostematrix - Membantu dalam mengurangkan sakit pinggang ibu yang menyusukan anak dan juga mengelakkan sembelit semasa dalam pantang

5. B-Complex- Membantu menangani masalah stress ketika berpantang seterusnya mengelakkan daripada terjadinya meroyan

6. SR Vitamin C- Memberi manfaat kepada ibu yang berpantang supaya tidak mudah dijangkit sakit selsema dan demam.

Selain memberikan manfaat yang banyak kepada ibu berpantang, cara makan set ini juga sangat mudah. Anda hanya perlu membancuh esp dan menelan vitamin saja. Mudahkan?

Alhamdulillah, saya berpeluang berpantang dengan set ini dan sangat membuatkan saya happy sebab tidak melalui saat berpantang yang mengerikan.


Jika anda ingin mendapatkan set premium berpantang Shaklee, boleh lah menghubungi saya dengan segera.

Ummi Khalif,
014-3794493

Read More »

Monday, 28 September 2015

Luka Pembedahan "Czer" Cepat Sembuh




Assalamualaikum..

Pengalaman pertama saya melahirkan anak pramatang saya secara pembedahan memang agak mencabar. Mujur lah sebelum melahirkan, saya banyak membaca tentang panduan penjagaan luka bersalin secara normal dan czer dan juga supplemen yang sesuai untuk kedua-duanya. Alhamdulillah dalam seminggu luka saya kering, bersih dan dipuji oleh doktor kerana luka saya kelihatan cantik.
Sekarang sudah setahun lebih selepas saya melahirkan,. Oleh itu saya juga ingin berkongsi kepada anda tips menjaga luka pembedahan agar cepat sembuh.

1. Pastikan luka sentiasa dalam keadaan kering. Selepas mandi, lap di bahagian luka dengan tuala yang bersih dan kering dengan cara menekap di bahagian luka perlahan-lahan. Pastikan tiada nanah atau darah yang keluar daripada luka tersebut.

2. Elakkan menyapu sebarang ubat tradisional pada kawasan luka pada 10 hari pertama bersalin. Minyak gamat atau minyak tradisional dikhuatiri akan melambatkan percantuman kulit di bahagian luka. Selepas luka bercantum, barulah anda boleh menggunakan sebarang ubat sapu yang anda rasa perlu. Untuk saya, sepanjang berpantang saya memang tidak menyapu apa-apa ubat di bahagian luka. Saya cuma amalkan pengambilan supplemen zinc untuk pastikan luka cepat kering.

3. Jangan gunakan sabun semasa mandi. Hanya gunakan air sahaja untuk mencuci bahagian luka.

4. Tekan di bahagian luka dengan bantal jika anda hendak batuk atau bersin.

5. Pakai high waist panty supaya getah panty tidak menyentuh di bahagian luka.

6. Elakkan mengambil ubat tradisional sembarangan. Dapatkan nasihat doktor kerana bukan semua ubat tradisional sesuai untuk ibu bersalin secara Caesar. Ada yang boleh mendatangkan kesan sampingan seperti memberi tekanan pada buah pinggang atau mengurangkan pengecutan rahim. Dan ada juga yang mungkin akan memberi kesan kepada luka hingga menyebabkan luka lambat sembuh. Seperti biasa, supplemen yang saya ambil memang selamat. Saya mengambil supplemen berasaskan protein dan zinc untuk memulihkan luka saya dengan cepat. Memang berbaloi!

7. Susukan bayi anda secara eksklusif. Menyusu badan sudah terbukti dapat menyembuhkan luka dengan cepat. Setiap kali menyusu badan akan mengeluarkan hormon oxytoxin yang menolong mengecutkan rahim dan mengurangkan risiko tumpah darah. Dapatkan bantuan dari jururawat dari hari pertama bersalin , bagaimana posisi menyusukan anak yang sesuai tanpa menjejaskan luka.

8. Ambil makanan yang kaya dengan zat besi , multivitamin dan zinc. Zat besi penting kerana anda banyak kehilangan darah semasa  pembedahan.  Multivitamin pula untuk membekalkan nutrisi dan zat penting pada tubuh. Manakala zinc membantu menyembuhkan luka dengan cepat. Supplemen yang saya ambil semasa pantang memang mengandungi semua yang disebut di atas. Saya gembira sebab tidak perlu melalui pengalaman teruk dalam menjaga luka pembedahan saya.

Ada tak mommies yang planning untuk bersalin secara pembedahan? Bole cuba tips saya ini. Memang terbaik. Pemilihan supplemen yang terbaik juga memainkan peranan penting dalam proses penyembuhan luka saya. Alhamdulillah tidak merasa pengalaman berpantang yang perit walaupun terpaksa berpantang sepenuhnya dalam wad.
Kalau mommies nak bertanya supplemen pilihan saya bole whatsapp saya tau. InsyaAllah saya akan jawab.

❤❤❤014-3794493❤❤❤

Read More »

Sunday, 27 September 2015

Ilmu Kesihatan Wajib Tahu!

Assalamualaikum. Hari baru, minggu baru. Semoga kita semua semakin semangat menempuh hari- hari yang mendatang. Saya nak share info kesihatan yang bagi saya cukup berguna especially untuk golongan muda macam saya. 😁
Biasanya orang muda ne tak berapa nak ambik tau sangat pasal masalah kesihatan. Tau-tau ada diabetes, darah tinggi nauzubillahminzalik. Jadi lebih elok kalau kita cegah sebelum merawatnya kan. Info ne saya dapat dari perkongsian whatsapp kawan-kawan. Manalah tau ada yang tak dapat, saya dengan murah hati nak share kat sini. Baca tau!

..Sakit di bahagian bahu. ●Menandakan saluran darah telah menjadi keras dan fungsi metabolisme tidak seimbang.

.. KEBAS TANGAN :
● Pengaliran darah di bahagian atas badan tidak lancar

.. KEBAS TANGAN KIRI DAN LENGAN :
●Tanda-tanda lemah atau sakit jantung. Jika rasa kebas menjadi sakit di bahagian lengan dan kekal di sana, ini menandakan serangan sakit jantung mungkin berlaku.

..KEBAS KAKI :
●Pengaliran darah di bahagian bawah badan tidak lancar.

.. SAKIT TAPAK KAKI :
●Menandakan buah pinggang lemah. Biasanya disebabkan oleh kekurangan senaman dan duduk terlalu lama.

.. SAKIT TUMIT KAKI :
●Menunjukkan kelemahan fungsi alat kelamin.

.. RASA PANAS DI TAPAK KAKI :
● Penyeimbangan fungsi buah pinggang akibat lemah tenaga batin.

.. GATAL DI CELAH-CELAH JARI KAKI :
●Menunjukkan tanda awal penyakit kaki busuk (Hong Kong Foot).

..TANDA-TANDA DALAMAN  KEPALA. Secara amnya, segala tindak balas yang berlaku di bahagian kepala mempunyai kaitan dengan sistem pengaliran darah, jantung dan saraf otak.

.. PENING/SAKIT DI BAHAGIAN DEPAN KEPALA
●Menandakan sakit tekanan jiwa (neurosis) akibat bebanan mental dan banyak berfikir.

.. PENING/SAKIT DI BAHAGIAN BELAKANG KEPALA
● Bahagian atas . Menunjukkan penyakit tekanan darah tinggi.
● Bahagian bawah (tengkuk). Menunjukkan penyakit tekanan darah tinggi atau tekanan darah.

.. SAKIT KEPALA DAN RASA GAS KELUAR DARI TELINGA :●Menandakan penyakit migrain.

.. BISUL TERJADI DI KEPALA
● Tanda pembuangan toksin sedang berlaku. Kadang-kadang dikaitkan dengan penyakit migrain.

.. RASA PENING YANG MEMUSING
●Tanda kurang darah atau pengaliran darah tidak lancar.

..MULUT/KERONGKONG/LIDAH LOYA/MUNTAH . Tanda penyakit lelah. Pembuangan bahan toksik dari bahagian perut.

.. MUNTAH DARAH
● Darah merah : Pembuangan tisu yang sudah rosak di bahagian kerongkong dan

● Darah hitam: Pembuangan tisu yang sudah rosak di bahagian perut; misalnya penyakit ulser...

LIDAH RASA TEGANG DAN PENDEK :
●Tanda sakit jantung.
..KELUAR AIR LIUR YANG PEKAT . ..Proses pembuangan toksin dari kerongkong akibat jangkitan kuman

..KENCING
.. KERAP KENCING
●Menunjukkan buah pinggang mengandungi kotoran

.. AIR KENCING BERKAPUR ●Menunjukkan penyakit batu karang dalam buah pinggang.

.. AIR KENCING BERMINYAK :
● Menunjukkan buah pinggang mengandungi kotoran berlemak.

.. AIR KENCING PEKAT BERWARNA COKLAT :
● Menandakan proses pembuangan toksin sedang berlaku.

..AIR KENCING BERDARAH :
● Penyakit batu karang atau buah pinggang luka.

..BUANG AIR BESAR
.. CIRIT-BIRIT/KERAP BUANG AIR BESAR :
●Membersihkan kotoran/keracunan dari usus besar. Cirit-birit dengan serta merta selepas memakan RG, menandakan penyakit barah di bahagian usus besar.

..SEMBELIT:
Membersihkan toksin dari usus kecil.

..NAJIS BERDARAH
● Darah merah : Masalah penyakit buasir atau barah di bahagian usus.
● Darah hitam: Masalah penyakit ulser perut.

.. NAJIS BERWARNA HITAM :
● Menunjukkan proses pembuangan toksin di bahagian usus sedang berlaku.

.. BADAN :Secara amnya, segala kesakitan badan adalah disebabkan saluran darah.

..Sakit menyucuk :
● Proses menyeimbangkan urat saraf.

..Sakit sengal:
● Menandakan luka di dalam badan.
..Sakit menyentap:

● Proses menyeimbangkan urat saraf yang berkaitan dengan organ-organ badan.

.. Sakit menegang :
● Proses melancarkan pengaliran darah.

.. BADAN TERASA BERAT/ MALAS/ LENGUH . Badan mengandungi asid yang berlebihan. Proses penyeimbangan

..BADAN TERASA PANAS .
●Badan mengandungi asid yang berlebihan. Ini menandakan badan memerlukan banyak air untuk menjalankan proses pembuangan toksin.

.. BADAN TERASA RINGAN :
● Menandakan badan segar dan proses awet muda sedang berlaku.

.. RASA TAKUT MENGEJUT: ..Lemah fungsi buah pinggang. Tenaga batin lemah.

.. CEPAT NAIK DARAH/MARAH :
..Fungsi hati lemah. Tekanan darah tinggi.

.. RASA BIMBANG DAN TAKUT :
..Sistem paru-paru yang lemah.

.. RASA SERONOK ATAU BIMBANG TANPA SEBAB :
.. Sistem jantung yang lemah.
.. Sistem saraf otak yang lemah.
.. Masalah pengaliran darah.

💞💞💞💞💞💞💞
Harus baca dan sebarkan walau anda sibuk.

🌹1. Lemon panas membunuh sel kanser.

🌹2. 2-3 hirisan lemon dicelupkan dalam 1 gelas air panas, boleh menjadi air alkaline

🌹3. Bermanfaat bagi tubuh, diminum tiap hari sngat bermanfaat bagi siapa sahaja.

🌹4. Air lemon yang panas akan menghasilkan sejenis zat anti kanser yg terasa pahit, menjadi ubat kanser yang ampuh dalam perubatan moden.

🌹5. Air lemon dingin hanya mengandungi vitamin C.

🌹6. Ibarat tomato, harus dimasak terlebih dahulu baru blh muncul Lycopene yg bermanfaat.

🌹7. Air lemon panas terbukti boleh menekan pembengkakan dan tumor dan boleh bantu atasi segala jenis tumor.

🌹8. Lemon Extract boleh  melemahkan sel kanser ganas tapi tidak merosak sel normal.

🌹9. Citric Acid dan C Polifenol yg terdapat dalam juice lemon boleh menyesuaikan tekanan darah dan mencegah penyumbatan saluran darah, menyesuaikan sirkulasi darah, mengurangi penggumpalan darah.

So u ols ada ciri-ciri di atas? Kalau ada, jangan biar lelama tau. Cari jalan untuk cegah. Jumpa doktor masing2 dan mintak nasihat. Kalau nak tanya supplemen yang sesuai bole tanya saya. Hehehe. Sekian perkongsian arini. Jumpa lagiiii!!!

Read More »

Cara Mudah Kawal Diabetes



Diabetes atau kencing manis adalah penyakit popular menyerang rakyat Malaysia. Diabetes merujuk kepada bacaan gula (glukosa) dalam badan kita yang melebihi paras normal. Gula merupakan sumber tenaga bagi badan kita tetapi jika berlebihan akan menyebabkan masalah kesihatan.
Penyakit kencing manis ibarat pembunuh senyap kepada manusia. Biasanya, pesakit kencing manis juga ada menghidap sakit jantung, darah tinggi. Ini yang sering di sebut-sebut tiga serangkai. Bermula dengan 3 penyakit bahaya ini, lama-kelamaan ia akan menyerang buah pinggang pula.

Terdapat beberapa kaedah untuk mengawal bacaan gula dalam darah anda. Antaranya ialah dengan pengambilan syrup Vivix.. Apa tu?

Vivix adalah MINUMAN BOTANIKAL kaya dengan nutrisi POLYPHENOL hasil daripada REVOLUSI yang MENAKJUBKAN
Empat ramuan utama Polyganum Cuspidatum,Anggur Muscadine,Elderberries Eropah, Lobak ungu
Kalau kita kaji lebih dalam dan bukan sekadar bersandarkan testimoni2 hebat, tak keterlaluan saya katakan Vivix merupakan minuman botanikal (jus antioksidan) YANG TAK DAPAT DITANDINGI oleh mana2 jus antioksidan yang lain.
Inilah jus tonik antipenuaan yang mesti anda cuba.


Pengambilan Vivix Shaklee yang berterusan membantu merawat diabetes selain berfungsi sebagai antioksidan yang melindungi sel-sel badan dari kerosakan akibat serangan dari radikal bebas. Ada juga penyakit diabetes sembuh dengan mengamalkan vivix Shaklee.







Bagaimana Vivix Shaklee membantu mengawal diabetes?

Ramuan Vivix yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan resveratrol dan polifenol dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes dengan:

Memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin (“metabolic syndrome”)

Vivix adalah antioksidan yang berkuasa untuk membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak.  Jadi, pengambilannya secara berterusan dapat memberi manfaat dalam mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.

Mengawal kepekatan gula dalam darah

Karbohidrat yang dicerna akan menghasilkan gula yang memberikan kita tenaga. Walau bagaimanapun, pengambilan karbohidrat yang tinggi seperti nasi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah kita meningkat. Dengan Vivix, polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan kencing manis.

Mengelakkan kerosakan mata, menggalakkan penyembuhan luka dengan segera

Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu dalam membaiki penglihatan dan menyembuhkan luka dengan segera.

Mencegah pembentukan protein AGE

Protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan. Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis. Salah satu dari mekanisma anti-penuaan Vivix adalah dengan memperlahankan penbentukan protein AGE ini.

Saya percaya anda telah membaca habis kan artikel ini? Jadi saya berharap anda mengambil tindakan yang segera untuk mendapatkan vivix sebelum masalah diabetis anda menjadi lebih parah. Bertindak sekarang adalah keputusan yang paling bijak anda boleh lakukan.
Harga sebotol Vivix cuma RM475.00 sahaja!

Kalau anda berminat untuk mendapatkan Vivix dengan harga yang lebih ohsem dan lebih JIMAT boleh la contact saya sendiri seperti details di bawah:

Nur Iba Zaini
Whatsapp 014-3794493
Email: ummikhalif000@gmail.com
Shaklee ID: 1076149

Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda akan menerima konsultasi percuma daripada saya dan secara exclusive..


Read More »

Resepi Mudah Ayam Buttermilk

Assalamualaikum.. Tetiba arini merajinkan diri masak ayam buttermilk. Actually lama cari resepi (kononlah). Tapi 2 hari lepas sahabat baik saya yang sangat hebat dalam bab memasak ajar saya satu resipi mudah. Kalau penyakit M datang, yang mudah tetap akan jadi susah. Betul tak? Hehehe. Serius memang sangat mudah resipinya dan sedap sampai tak sempat nak capture gambar kenangan bersama ayam buttermilk. Hahaha over tau! Kita pinjam gambar encik gugel je la k.

Jom kita godek-godek resipi mudah ayam buttermilk sahabat baik saya. ☺☺☺

Resepi Mudah Ayam Buttermilk

1) Ayam dipotong ikut sesedap rasa. Nak berapa gram tak kisah. Agak-agak cukup untuk sekampung makan. Hahahaha! Okay gurau!

2) Ayam yang dipotong tadi wajib perap dengan bahan secukup rasa & serbuk kari.

3) Agak2 dah cukup perap, sila goreng ayam tadi menggunakan tepung jagung. Tepung jagung jangan letak banyak. Kalau ayam 500gram, cuma perlu letak 2 sudu makan tepung jagung saja okay.

4) Dah siap goreng, ketepikan ayam tu. Jangan curik makan tau!

5) Sementara tu, ambik bawang putih dalam 5 ulas ke bijik?? Konpius jap. Yang bahagian kecik2 tu je. Ketuk dan potong halus.

6) Goreng bawang tadi sampai garing. Dah garing masukkan butter 100gram dan susu cair 1 tin. Gaul hingga sebati. Pastu masukkan ayam goreng tadi. Sebelum nak angkat, taburkan sedikit daun kari yang dicincang halus..

7) Sedia untuk dimakan!! Memang sedap bila makan dengan nasi panas!!!!

Okay itu saja perkongsian dari saya hari ini. Korang mesti cuba tau. Saya dah cuba. Memang best resipi kawan saya ne. Boleh la masak hari-hari. Hahahaha!! Jangan lupa lepas makan kena rajin bersenam. Al maklum la makanan berlemak. Hehehe. 😆😆😆

Read More »

Mengenal Jenis Kulit Anda

Untuk memahami mengapa kulit berkedut dan cara untuk mengatasinya, kita perlu tahu apa itu kulit dan bagaimana kulit berfungsi. Kulit terbahagi kepada 3 bahagian iaitu epidermis, lapisan luar yang terbentuk daripada sel kulit mati; Dermis lapisan kedua di mana terdapat saluran darah, pundi peluh dan minyak,saraf serta organ kecil yang penting untuk fungsi kulit dan lapisan ketiga terbentuk daripada tisu lemak yang menjadi kusyen dan membekal zat kepada dermis.
Kulit sihat dapat dibentuk dengan menjadi lapisan dermis  Kulit yang gebu dan segar bergantung kepada dua jenis; serat protein yang terdapat di dalam dermis iaitu kolagen dan elastin. Ia membentuk serat atau rangkaian matriks seperti jaring yang memberi kekuatan pada kulit dan keanjalan kulit. Jom kita lihat beberapa masalah kulit, bagaimana ia berlaku dan apa cara mengatasinya.

Kulit Kering & Berminyak

Kebanyakan kulit mengalami masalah kekurangan air mahupun jenis berminyak. Kandungan air ditentukan oleh lapisan tengah epidermis. Ia dikatakan berfungsi mengawal kandungan air secara semulajadi. Semakin usia meningkat paras kelembapan menurun dan membuat kulit jadi kering. Selain minum banyak air, pastikan anda membubuh pelembap setiap pagi dan malam di kulit anda. Elakkan dari terdedah matahari dengan kerap.
Kandungan minyak pada kulit banyak bergantung kepada hormon. Androgen misalnya dikatakan menjadi faktor utama menganggu pengeluaran minyak dan menyebabkan jerawat batu. Estrogen dan progesteron pula adalah hormon yang mengawal air dan membuat kulit kita berasa kembung terutama ketika hamil dan haid.
Untuk kulit kering kena dapatkan bekalan vitamin E dan Omega-3 asid lemak untuk mengatasi masalah kulit kering.

Kulit Berkedut

Kolagen berterusan dibentuk dan digunakan oleh badan. Proses ini memerlukan oksigen dan zat, begitu pun apabila penghantaran sumber ini terganggu, proses kedut akan berlaku. Selain pemakanan dan genetik, kedut terhasil kerana gangguan unsur luar seperti persekitaran dan tabiat semula jadi, misalnya suka berkerut atau mengenyit mata serta ekspresi raut wajah yang berlarutan. Di kawasan di mana kulit berlipat, sel diperas menganggu peredaran darah, jadi pengeluaran kolagen akan terhenti buat sementara. Apabila keadaan ini berlaku berulang kali dan bertahun-tahun, lama kelamaan akan membentuk kedut.
Selain membuang tabiat, kita boleh membantu mengurangkan pembentukan kedut dengan merangsang peredaran darah dan mengurangkan kerosakan pada sel kulit. Pastikan anda mendapat bekalan vitamin B kompleks, asid lemak, antioksidan secukupnya.

Kulit Pucat dan Tidak Bermaya

Sebab utama kulit jadi begini ialah kerana kekurangan darah dan kurang peredaran darah. Ketika haidn kita kehilangan sejumlah besar darah terutama zat besi. Ini boleh diatasi dengan pengambilan zat besi dan buah-buahan yang kaya dengan Vitamin C.

Kulit Akar Kemerahan

Kulit yang mempunyai jalur berbentuk kemerahan terjadi daripada tabiat dan gaya hidup. Pendedahan kepada cahaya matahari dan tekanan darah tinggi membuat pembuluh darah membesar mahupun yang paling halus dan lembut, pecah lalu membentuk jalur kemerahan di bawah permukaan kulit. Pada tahap yang teruk, ia seperti sarang labah-labah.
Kurangkan pengambilan garam dan lemak terutamanya makanan yang diproses dan kurangkan berat badan. Juga jauhi alkohol.

Jadi anda sudah mengenali jenis kulit anda? Kalau ya, apa tunggu lagi. Cepat-cepat la diatasi sebelum menjadi lebih parah. Jika anda mencari supplemen yang bersesuaian untuk masalah kulit anda, boleh la menghubungi saya dengan segera.
Konsultasi percuma dan layanan istimewa khas untuk yang membeli dengan saya sahaja.

❤❤❤014-3794493❤❤❤

❤❤❤Sid 1076149❤❤❤

Read More »

Tuesday, 22 September 2015

5 Sebab Kenapa ESP Hot di Kalangan Wanita-Wanita Cantik

Assalamualaikum...
Selamat berpuasa untuk semua yang berpuasa hari ini. ☺☺
Baca tajuk entri gempak tak?
Kenapa saya pilih untuk cerita tentang ESP arini? Kenapa pilih ESP dan bukan yang lain-lain? Hah.. Bagi sesiapa yang belum tau, bulan September ini adalah bulan promo gila-gila untuk ESP. Memang sangat rugi kalau u ols tak grab setong dua untuk diri sendiri. Kenapa sampai perlu rasa rugi pula? Hah, kalau korang nak tau ada 5 sebab utama kenapa ESP ne jadi hot produk di kalangan wanita-wanita cantik di dunia. Ehehehe. Jejoms baca dan hadam!!

Sebab PERTAMA:

Lumrah wanita yang sukakan kecantikan untuk diri sendiri. Siapa tak nak kelihatan cantik kan? Sebagai wanita yang menitikberatkan soal kecantikan luar dalam, ESP memang menjadi pilihan mereka. Kandungan ESP yang tinggi protein membantu mengekalkan atau mengembalikan kepejalan kulit. Bukan itu sahaja, ESP juga menjadi faktor utama untuk pengurangan kesan parut akibat jerawat, pembedahan dan juga parut selepas bersalin. Sebab itu la wanita tak keruan kalau tak minum ESP sehari. Percaya atau percaya? 😀😀😀

Sebab KEDUA

Bila jadi wanita, kena faham la tugas memang 24/7 kena buat. Walaupun penat, tetap bekerja, tetap dapat menjaga anak, suami dan sebagainya. Hebat tak hebat wanita? Hehehe. Sebab itu ESP menjadi pilihan untuk topup energy kaum wanita. Kalau u ols nak tau, ESP juga mengandungi vitamin B. Vitamin B dikatakan mampu menukarkan gula kepada bentuk tenaga. Hah, dari situ la wanita mendapat tenaga berpanjangan bila consume ESP.

Sebab KETIGA

Wanita yang menyusukan anak memang sangat perlu supplemen yang boleh memekatkan air susu di samping memberikan air susu yang bernutrisi tinggi kepada bayi yang disusukan. Tak boleh la makan sembarangan. Kesian kat baby nanti alergik naik atau cirit birit susah kan.
Sebab tu mostly wanita di Malaysia memilih ESP untuk diambil semasa proses penyusuan. Bukan setakat dapat air susu yang pekat, malah payudara pun semakin anjal. Kan da cakap tadi ESP ne ada kandungan protein yang tinggi. Hehehe

Sebab KEEMPAT

Wanita ne adalah golongan yang paling mudah mendapat penyakit tulang yang dikenali sebagai Osteoporosis. Huhuhu. Tak suka tak suka!! Betul tak kebanyakan wanita lepas bersalin mesti akan alami sakit-sakit pinggang kan? So, pilihan tepat memang ESP. Sebab ESP ne selain tinggi protein, mengandungi vitamin B, ESP juga sangat tinggi kandungan Kalsium..Hebat kan?

Sebab KELIMA

ESP ne rendah lemak dan rendah kolesterol. Patut la menjadi pilihan wanita cantik. Kaum wanita walaupun lepas bersalin nak juga maintain berat badan dan sebagainya kan. Biar seimbang luar dalam giteww. Jadi untuk sarapan mereka memang 100% akan pilih ESP. Kenyang sampai tengah hari tu..
Bukan setakat mendapat berat badan yang ideal, mereka juga sihat dalaman sebab memilih sarapan protein yang rendah lemak dan kolesterol.

Hah.. cukup tak 5 sebab di atas tu? Kalau tak cukup, tak puas lagi, boleh whatsapp saya segera.  Saya nak ingatkan sekali lagi. Promo ESP bakal berakhir beberapa hari lagi!!

Beli 6 tong percuma 1 tong!! Beli 2 tong ada diskaun pula 5%!! Hebat tak?

Dan kalau anda mendaftar sebagai ahli sekarang, anda akan dapat vitamin PERCUMA yang bernilai RM89!!!

Jangan tunggu lagi! Hubungi saya segera!!

✔014-3794493
✔Sid 1076149
✔Pengedar Sah Shaklee

Read More »

Saturday, 12 September 2015

Perlukah anda zat tambahan?

Sejumlah masyarakat tidak mengamalkan cara pemakanan yang sihat dan seimbang. Pengambilan makanan yang rendah zat mengundang kepada beberapa masalah seperti keletihan, ketegangan, kurang fokus dan beberapa masalah kesihatan yang lain. Sejauh mana anda tahu kesihatan dan kecergasan badan anda? Persoalannya, perlukah kita untuk mengambil supplemen tambahan? Jom kita baca kebaikan vitamin dan mineral yang sesuai untuk badan kita serta kebaikannya.

Vitamin A
Ramai yang tahu vitamin A mempunyai kebaikan untuk mata kan? Bukan setakat mata tau. Vitamin A sangat bagus untuk rambut, kulit dan kuku kita. Selain itu vitamin A juga membantu melindungi badan kita daripada jangkitan penyakit seperti selsema, sakit tekak dan bronkitis.

Vitamin B
Sangat diperlukan oleh badan kita untuk mendapat tenaga yang berpanjangan dan mengelak dari keletihan. Tahukah anda pengambilan vitamin B mengawal metabolisma protein dan asid lemak?Kita sangat perlukan vitamin B kompleks tambahan setiap hari untuk menampung kehilangan Vitamin B1(thiamin), B2 (riboflavin), B3 (niacin), B4 (asid folik) dan vitamin B yang lain. Ini adalah kerana vitamin B adalah jenis larut air dan mudah dikeluarkan daripada tubuh kita. Sebab tu la wajib ambik Vitamin B setiap hari.

Vitamin C
Dapat melindungi badan daripada pencemaran dan merangsang sistem kekebalan badan. Selain itu ia juga berfungsi untuk kecantikan kulit. Nak cantik? Makan lah vitamin C.

Vitamin D
Ini juga penting kerana Vitamin D menentukan kekuatan tulang. Ia boleh didapati dengan mengambil hasil tenusu pada kadar yang tinggi dan makanan tambahan atau multivitamin yang kaya dengan vitamin D

Vitamin E
Sejenis antioksidan yang kuat dan mampu melindungi badan dari pelbagai toksin. Sayuran berdaun hijau dan kekacang kaya dengan vitamin E.

Kalsium & Magnesium
Saling bekerjasama dalam menenangkan sistem saraf, melawan ketegangan sebelum haid dan membantu mengurangkan senggugut. Ia juga penting untuk mengelakkan osteoporosis iaitu penyakit lemah tulang. Wajib ambik tau.

Zink
Zink boleh hilang jika mengamalkan diet yang terlalu ketat dan menyebabkan gangguan pada sel dan sistem pembaik pulih serta sistem kebal. Selain dapat mengurangkan jerawat zink sangat diperlukan untuk memperbaiki tahap kesuburan suami isteri.

Jadi anda sudah tahu vitamin mana yang perlu anda dahulukan untuk tubuh anda? Sebab tu ramai yang bagi tanggapan supplemen tambahan tak perlu dalam diet seharian. Dengan kecanggihan dunia, kita semakin susah nak dapatkan real food yang original tanpa suntikan dan racun serangga. Jika anda nak mencuba supplemen tambahan Shaklee boleh lah hubungi saya segera. Setiap pembelian dari saya, akan mendapat konsultasi percuma sepanjang hayat tau. Jangan tunggu lama sangat!

❤❤Whatsapp 014-3794493❤❤

Read More »

Wednesday, 9 September 2015

Anemia Semasa Hamil






Apabila anda hamil, anda mungkin akan mengalami anemia. Apabila anda mempunyai anemia, sel-sel darah merah anda tidak cukup untuk membawa oksigen ke tisu-tisu anda dan bayi anda.

Semasa mengandung, badan anda menghasilkan lebih banyak darah untuk menyokong pertumbuhan bayi anda. Jika anda tidak mendapat zat besi yang cukup atau nutrien tertentu yang lain, badan anda mungkin tidak dapat menghasilkan jumlah sel darah merah yang diperlukan untuk membuat darah tambahan ini.

Ia adalah perkara biasa untuk mempunyai anemia ringan apabila anda hamil.
Anemia boleh membuat anda merasa letih dan lemah. Jika semakin teruk dan tidak dirawat, ia boleh meningkatkan risiko komplikasi yang serius seperti kelahiran pramatang.


Berikut adalah apa yang anda perlu tahu tentang punca-punca, gejala, dan rawatan anemia semasa mengandung.

Jenis-jenis Anemia Semasa Mengandung

Beberapa jenis anemia boleh terjadi semasa mengandung. Ini termasuk:

1)Anemia Kekurangan zat besi 
2)Anemia kekurangan folat
3)Kekurangan vitamin B12

Berikut adalah sebab anemia mengikut jenisnya:

1)Anemia kekurangan zat besi. 

Ini jenis anemia yang berlaku apabila badan tidak mempunyai zat besi yang cukup untuk menghasilkan jumlah hemoglobin. Hemoglobin adalah satu protein di dalam sel darah merah. Ia membawa oksigen dari paru-paru ke seluruh badan.
Apabila anda mengalami Anemia kekurangan zat besi, darah tidak boleh membawa oksigen yang mencukupi kepada tisu di seluruh badan.
Kekurangan zat besi adalah punca yang paling biasa yang menjadi penyebab anemia semasa kehamilan.



2)Anemia kekurangan folat. 

Folat, juga dikenali sebagai asid folik adalah sejenis vitamin B. Badan memerlukan folat untuk menghasilkan sel-sel baru, termasuk sel darah merah.
Semasa mengandung, wanita perlu folat tambahan. 
Kekurangan folat boleh terus menyumbang kepada beberapa jenis kecacatan kelahiran, seperti keabnormalan tiub neural (spina bifida) dan berat lahir yang kurang.


3)Kekurangan B12 vitamin. 

Badan memerlukan vitamin B12 untuk membentuk sel darah merah. Apabila seorang wanita hamil tidak mendapat cukup vitamin B12 daripada makanan, badannya tidak boleh menghasilkan sel darah merah yang cukup. Wanita yang tidak makan daging, ayam, produk tenusu, dan telur mempunyai risiko yang lebih besar untuk mendapat jenis anemia kekurangan vitamin B12, yang boleh menyumbang kepada kecacatan kelahiran, seperti keabnormalan tiub neural, dan boleh membawa kepada kelahiran pramatang.

Kehilangan darah semasa dan selepas bersalin juga boleh menyebabkan anemia.

Faktor-faktor risiko untuk Anemia Semasa Hamil

Semua wanita hamil mempunyai risiko untuk mendapat anemia. Ini kerana mereka memerlukan lebih banyak zat besi dan asid folik daripada biasa. Tetapi risiko adalah lebih tinggi jika anda:

1)Hamil kembar
2)Mempunyai dua kehamilan rapat
3)Muntah banyak kerana morning sickness
4)Kehamilan remaja
5)Tidak makan makanan yang cukup kaya dengan zat besi
6)Mempunyai anemia sebelum anda hamil





Tanda tanda yang paling biasa anda sedang mengalami anemia semasa mengandung ialah:

1)Kulit, bibir, dan kuku yang pucat
2)Rasa letih atau lemah
3)Pening
4)Sesak nafas
5)Denyutan jantung yang cepat
6)Masalah untuk fokus







Risiko Anemia Semasa Hamil

Anemia yang teruk atau tidak dirawat semasa hamil boleh meningkatkan risiko anda mendapat:

1)Bayi pramatang atau kurang berat bayi
2)Kemurungan selepas bersalin
3)Bayi yang turut mengalami anemia
4)Perkembangan anak yang lewat atau terbantut
5)Bayi dengan kecacatan kelahiran yang serius di bahagian tulang belakang atau otak (kecacatan tiub neural)


Ujian bagi Anemia

Semasa temujanji pranatal pertama anda, anda akan membuat ujian darah supaya doktor anda boleh menyemak sama ada anda mempunyai anemia. Ujian darah biasanya termasuk:

1) Ujian hemoglobin.
2) Ujian hematokrit. 

Walaupun anda tidak mempunyai anemia pada awal kehamilan anda, doktor anda kemungkinan besar akan mengesyorkan bahawa anda mendapatkan ujian darah yang lain untuk memeriksa anemia pada trimester kedua atau ketiga anda.

Rawatan untuk Anemia

Jika anda menghidapi kelesuan semasa kehamilan anda, anda mungkin perlu untuk mula mengambil suplemen zat besi dan / atau tambahan asid folik tambahan kepada vitamin pranatal anda. Doktor anda juga boleh mencadangkan agar anda menambah lebih banyak makanan yang kaya dengan zat besi dan asid folik untuk diet anda.

Selain itu, anda akan diminta untuk kembali untuk ujian darah yang lain selepas tempoh masa yang tertentu supaya doktor anda boleh menyemak tahap hemoglobin dan hematokrit anda supaya bertambah baik


Jadi jangan lupa untuk pastikan makanan yang anda pilih semasa hamil cukup bernutrisi untuk mengelakkan anda dari mengalami masalah anemia tau. Kalau susah sangat, telan je supplemen. Lagi mudah!. Hehehe. Yang penting pilih supplemen yang semulajadi dan tidak memudaratkan kandungan anda. Sehingga berjumpa lagi dalam entri akan datang!


~~~~014-3794493~~~~

~~~~Sid1076149~~~~

~~~~Kota Kinabalu~~~~


Read More »
 

Followers

Like Us On

Follow Us on