Monday 10 August 2015

Buah Terbaik Untuk Wanita Hamil







Wanita hamil memerlukan pemilihan makanan yang betul untuk perkembangan janin yang sihat dan memberi nutrisi yang secukupnya untuk badan ketika hamil. Buah-buahan adalah makanan yang paling mudah untuk diconsume semasa hamil. So, mari kita tengok buah apakah yang boleh memberi manfaat kepada ibu-ibu yang tengah hamil.








Avokado.
Ia adalah salah satu buah-buahan yang kaya dengan asid folik. Wanita perlu banyak asid folik semasa mengandung. Jadi, jom makan avokado!




Buah mangga.
bukan sahaja lazat tetapi sihat juga. Ia membantu penghadaman dan mengandungi Vitamin A dan C yang sihat bagi wanita hamil.




Anggur.
Ramai wanita berfikir ia tidak selamat untuk makan anggur. Walau bagaimanapun, anggur yang kaya dengan Vitamin A  menstabilkan kadar metabolisme. Anggur juga mempunyai folat, kalium, fosforus, magnesium dan natrium yang baik semasa mengandung.





Pisang.
Sembelit adalah masalah kesihatan biasa semasa mengandung. Untuk memudahkan laluan najis dan mengelakkan sembelit, boleh lah makan pisang.






Buah delima
Mengandungi zat besi dan vitami C. Kebanyakan wanita hamil mengalami masalah anemia kerana kekurangan zat besi dalam diet seharian. Anemia boleh menjejaskan kesihatan bayi dan ibu.  makan makanan yang mengandungi zat besi juga boleh memastikan bahawa anda mempunyai simpanan zat besi yang mencukupi dalam darah anda. Vitamin C meningkatkan penyerapan zat besi, jadi vitamin C dalam buah delima akan membantu badan anda menyerap lebih banyak zat besi dalam buah.

2 comments:

 

Followers

Like Us On

Follow Us on