Monday 3 August 2015

Tips Atasi Kedutan di Leher


Kedutan di leher seringkali menganggu penglihatan kita. Kulit sudah mulus namun kedutan di leher pula menjadi masalah. Jom kita tengok apakah tips-tips menarik yang boleh anda lakukan di rumah untuk mengatasi masalah kedutan di leher selain melakukan rawatan di spa mahupun pusat kecantikan estetik.


Kaedah Urutan
Amalkan melakukan urutan secara menaik setiap hari selepas anda bangun dari tidur. Mulakan urutan dari pangkal leher menuju ke dagu. Jika anda melakukan teknik urutan yang betul, anda akan dapat mengatasi masalah kedutan dan masalah lemak lebihan di bahagian leher dan dagu. Gunakan minyak zaitun untuk memudahakan urutan anda.





Buah Tomato
Buah tomato boleh digunakan untuk melembapkan leher anda. Lecek atau kisar tomato dan sapukan di bahagian leher anda dan biarkan selama 10 minit. Kemudian bilas dengan air bersih.. Jika anda mendapati kulit anda berasa gatal selepas menggunakan tomato, usah teruskan. Kemungkinan kulit anda sangat sensitif.





Khasiat Putih Telur
Sapu rata putih telur di bahagian leher anda dan tunggu sehingga ia kering. Bilas bersih. Petua ini elok dilakukan seminggu dua kali. Putih telur mempunyai khasiat dalam menegang dan menjadikan kulit lebih lembut serta halus.


Kurangkan Tidur Siang
Tabiat tidur siang terutama selepas waktu Asar bukan sahaja menyebabkan wajah sembap malah ia juga menyumbang kepada masalah dagu berlapis dan leher berlipat. Kikislah tabiat kurang baik ini secara perlahan-lahan. Tidur siang secara berlebihan juga menyebabkan badan mudah letih, lesu dan lemah.

*
*
*
*
*


Pengambilan Energizing Soy Protein (ESP) dalam diet seharian mampu menganjalkan kulit dan 
payudara anda. Jangan lupa untuk menambah SR Vita C untuk kesan yang lebih memuaskan.
Dapatkan Set Kulit Anjal anda sekarang. Hubungi saya 014-3794493 SID bertauliah anda.

2 comments:

 

Followers

Like Us On

Follow Us on