Wednesday 26 October 2016

Rahsia Naikkan Bacaan HB Dengan Mudah



Assalamualaikum.


Di entri lepas saya ada share tentang anemia ketika hamil dan juga makanan yang baik diambil untuk naikkan bacaan HB semasa hamil. Hari ini pula saya akan share rahsia untuk naikkan bacaan HB semasa hamil dengan cepat dan lebih mudah dan selamat.



Semasa saya hamil, saya tidak mengalami masalah ini Alhamdulillah. Cuma orang terdekat saya,iaitu kakak ipar saya mengalami masalah low HB semasa hamil. Pada mulanya, dia juga ingin mencuba kaedah lain untuk naikkan HB tetapi tidak berjaya malah bacaan semakin menurun. Jadi, dia pun bertanya kepada saya semula tentang SET ANEMIA Shaklee yang mula-mula saya tawarkan kepada dia dulu.



Alhamdulillah dia terbuka hati untuk mencuba sebab risau bila bacaan HB semakin menurun. Saya kongsikan testimoni kakak ipar saya dalam bentuk gambar seperti di bawah.











Bacaan di atas sebelum dia cuba vitamin Shaklee.. Lepas tu tengok tarikh 1/2/2016 drop ke 9.9 bacaan HB. Tak berlengah lepas cuba set anemia, pada 15/2/2016 bacaan HB terus naik ke 11.2.
Dalam 2 minggu je bacaan terus naik. Best tak???




Eh, apa yang best sangat dengan vitamin ni sampai boleh bantu ramai ibu-ibu yang runsing dengan masalah hb rendah ni? Dalam 2 minggu je masalah hb rendah boleh selesai? Biar betul....


Jom Baca Pula Apa Fungsi Vitamin Dalam Set Anemia ini









Set Anemia Shaklee terdiri daripada;
  1. Vitalea With Iron Formula – Ia merupakan multivitamin dan multimineral yang lengkap dengan zat besi. Zat besi sangat penting untuk pembentukan hemoglobin.
  2. B-Complex With Acid Folic – Asid folik juga penting di dalam pembentukan sel darah merah. Selain itu, ia juga sangat penting untuk mengelakkan kecacatan saraf bayi dan juga membantu dalam pembentukan otak bayi. Juga penting untuk tukarkan gula kepada tenaga agar ibu tak lemah lesu.
  3. Vitamin C – Vitamin C sangat penting untuk meningkatkan penyerapan zat besi/iron. Lebih banyak iron diserap, lebih lancarlah penghasilan sel darah merah dan semakin normallah bacaan Hb ibu. 
  4. ESP (Energizing Isolated Protien) – Kenapa ada protein?? Sebab tau tak setiap sel di dalam badan kita ni terdiri daripada protein? Hemoglobin sendiri terdiri daripada protein. Jadi ia sangat membantu dalam penghasilan sel darah merah yang sihat. Protein juga sangat penting untuk tumbesaran bayi dan juga memberi tenaga kepada ibu hamil.





Set ini sebenarnya boleh juga diamalkan oleh ibu hamil yang tidak mengalami masalah anemia. Saya juga mengambil kesemua vitamin ini semasa hamil dan berpantang. Juga masih teruskan pengambilan sehingga sekarang kerana banyak sangat manfaat yang sudah dirasai hasil daripada konsisten pengambilan vitamin ini.



Jadi, untuk ibu yang mengalami masalah anemia, jangan fikir lama sangat. Sudah banyak testimoni berjaya naikkan HB dengan vitamin Shaklee. =)
Kalau ibu berminat untuk dapatkan vitamin di atas, jangan lupa hubungi saya di talian



Ibae Zaini | 014-379 4493
Pengedar Shaklee Ketiau - Kota Kinabalu - Sabah
=)


No comments:

Post a Comment

 

Followers

Like Us On

Follow Us on