Sunday 17 May 2015

SENTIASA BERALASAN!

Diberi kesempatan lagi untuk update blog kali ini.
Syukur Alhamdulillah.. Kalau mau berjaya wajib robohkan benteng ALASAN.
Sering kali kita dengar orang-orang yang suka meletakkan alasan untuk sesuatu perkara.
Saya juga tidak terkecuali untuk memberi banyak alasan dalam hidup saya.

Bila saya pikir semula, saya sedar yang saya harus robohkan tembok alasan yang besar dalam diri saya sekarang. Saya mahu berjaya, tapi selalu bagi alasan untuk diri sendiri untuk tidak terus berjaya.
Contoh macam nak update blog ne la. Sepatutnya sudah update dari Jumaat lepas. Tapi apa alasan saya? Hujung minggu harus berehat! Dussshh!!


Saya cuba gali ilmu yang banyak tentang akibat suka meletakkan alasan. Dan akhirnya saya sedar yang saya harus ubah cara pemikiran saya. Saya harus cari jalan penyelesaian untuk masalah saya. Dan hari ini, saya sudah tekad untuk tidak terus beralasan lagi. Baru la saya sedar semakin banyak saya memberi alasan, semakin jauh untuk saya kejar cita-cita dan impian saya.. 
Saya percaya impian saya menanti saya. Kunci utama untuk saya capai impian saya adalah dengan mengubah 360% corak pemikiran saya.. 

Jadi apa alasan anda untuk tidak berubah mulai saat ini?



No comments:

Post a Comment

 

Followers

Like Us On

Follow Us on