Tuesday 8 March 2016

Atasi Masalah Haid Tidak Teratur Dengan Mudah





Ramai kenalan saya yang mengalami masalah haid tidak teratur dan menyukarkan mereka untuk merancang kehamilan dan usaha untuk hamil. Memang agak susah jika kita tidak tahu kitaran haid yang sempurna. Kitaran haid yang teratur & lancar adalah penanda tahap kesuburan yang baik untuk seseorang wanita itu.Mereka sering mengambil ringan tentang masalah ini kerana kurang pengetahuan tentang pentingnya untuk mendapatkan kitaran haid yang sempurna. Dalam entri yang lepas, saya ada menyatakan beberapa punca haid menjadi tidak teratur. Hari ini, saya nak berkongsi cara mudah untuk atasi masalah haid tidak teratur anda dengan cara yang lebih moden dan selamat!




Mesti ada antara anda yang pernah dengar tentang GLA Shaklee kan? Kebanyakan GLA (Gamma-linolenic asid) yang terdapat di pasaran dihasilkan daripada Evening Primrose Oil (EPO). Sebenarnya, GLA lah yang menyebabkan EPO begitu digemari oleh kaum wanita kerana dapat menyelesaikan masalah hormon wanita terutamanya dalam atasi masalah haid, iaitu dari segi kitaran haid atau PMS. Sedikit tambahan, sebenarnya GLA bukan sahaja untuk wanita malahan boleh diambil oleh lelaki, remaja juga kanak-kanak (sila rujuk SID anda untuk ketahui dosage).

GLA Shaklee diesktrak dari borage yang mengandungi lebih 2 kali ganda GLA yang terdapat dalam EPO. Borage juga adalah mempunyai bioavailabiliti lebih 3 kali dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Lebih istimewa lagi GLA shaklee adalah 100% semulajadi.


Antara manfaat UTAMA GLA Shaklee:-

★ Mengawal dan menstabilkan hormon estrogen dan testosteron - GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal hormon, atasi masalah PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.

★ Melambatkan monopous - mengurangkan gejala monopous seperti hot falshes, ketidakhadaman, depresi atau insomnia. Jika diambil secara berpanjangan GLA membantu dalam melambatkan penuaan, mengetatkan uterus dan tone kulit yang lebih muda.

★ Memperbaiki prostatomegaly - memperbaiki prostat lelaki dan masalah kerap kencing.

★ Menentang cancer - GLA sebagai anti-oksiden yang menghalang pertumbuhan sel kanser dan meningkatkan sistem imun.

★ Memperbaiki inflamasi kulit - membantu dalam mengatasi elergi, eczema, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan seperti jeragat, mengurangkan inflamasi kulit dan mengurangkan sakit dan bengkak akibat artritis. 

★ Menghalang komplikasi diabetes - merendahkan aras gula, meringankan kebas dan kesakitan disebabkan aras gula yang tinggi.

★ Pelansingan dan menghalang  pertambahan berat badan - menghalang penambahan berat badan dengan berkesan , membantu dalam pembentukan shape badan yang cantik dan merendahkan kolestrol jahat.

★ Menghalang tekanan darah tinggi - meransang peredaran darah yang lancar, halang pembekuan darah, menormalkan tekanan darah dan elak masalah sakit jantung.

★ Memperbaiki struktur rambut - mengatasi masalah rambut kering dan keguguran rambut.



Berikut ialah testimoni-testimoni pengguna GLA:























RM91.25 (60biji)




Kalau rasa-rasa anda memang perlukan konsultasi produk yang sesuai untuk masalah haid anda, jangan malu jangan segan untuk terus contact saya. Yang mana dah lama merancang untuk dapatkan zuriat, jom try pula alternatif dengan supplemen. InsyaAllah siapa tahu rezeki anda pula lepas ne kan. Kita hanya merancang, selebihnya serah kepada Allah.. ^_^






Ummi Khalif

Pengedar Sah Shaklee Kota Kinabalu

SID 1076149

014-3794493






1 comment:

  1. alhamdulilah sepanjang tak mengandung haid normal teratur takde masalah :)

    ReplyDelete

 

Followers

Like Us On

Follow Us on